Kompleksno 5-osno programiranje in obdelava s hyperMILL
Podjetji Haimer in Open Mind Technologies sta pokazali, kako je mogoče kompleksne operacije rezkanja obvladati na zmogljiv in dinamičen način. Haimer je veliki oboževalec in podpornik hokejske ekipe Augsburger Panther v nemški hokejski ligi. Prestižni dobavitelj sistemov orodij CNC strojev je to izkoristil kot priložnost za prikaz zmogljivosti svojih orodij in držal orodja z ustvarjanjem modela panterja. Strokovnjaki za CAM pri Open Mind Technologies so se lotili zahtevne naloge programiranja s svojo hyperMILL programsko opremo.
“AUSBURGER PANTHER” – HOKEJSKA EKIPA
“Augsburger Panther” je ekipa nemške hokejske lige (DEL) in je najbolj znan “panter” v teh koncih. Podjetje Haimer GmbH je ponosen sponzor te profesionalne hokejske ekipe. So vodilni na trgu visoko preciznih orodij za obdelavo kovinskih kosov. Prišli so do genialne ideje o izdelavi panterja iz aluminija v njihovem centru. Panter predstavlja pravo mojstrovino, ki dokazuje, da se 5-osno rezkanje s Haimer držali in orodji lahko primerja s hokejem v smislu hitrosti, moči in dinamike.
KO STROKOVNJAKI ZDRUŽIJO MOČI...
Pri iskanju “soigralcev” za izdelavo panterja so se v podjetju Haimer obrnili na Open Mind Technologies, kjer razvijajo hyperMILL CAM programsko opremo. hyperMILL je po mnenju številnih inženirjev vodilni v 5-osni obdelavi, zaradi česar je Open Mind Technologies pravi naslov, ko gre za programiranje popolnoma prosto oblikovanih kontur. Brez obotavljanja so odgovorili z “da” na vprašanje, ali bi bili pripravljeni sodelovati pri programiranju tega nenavadnega eksponata. Vodja globalnih inženirskih storitev, Christian Neuner, pojasnjuje: “Model, kot je ta, je odlična priložnost, da preizkusimo vsestranskost in prilagodljivost naše programske opreme. hyperMILL ima veliko funkcij, ki CAM uporabnikom omogočajo, da resnično preizkusijo moč stroja, da dosežejo željeni cilj.”
Za obdelavo so izbrali 5-osni CNC stroj DMG MORI HSC70, ki je idealen za natančno površinsko obdelavo aluminija.
HAIMER PONUJA ORODJA ZA VSE IZZIVE
Obdelava panterjeve glave se je izkazala za posebno zahtevno, zlasti na področju ust in sekalcev. Ravno tako je bila zahtevna obdelava dolgega in tankega repa, saj je izjemno občutljiv na vibracije. Zaradi težko dostopnih predelov je bilo delo izjemno oteženo, zato so se odgovorni odločili, da kip izdelajo v dveh postavitvah.
SIMULACIJA CAD ZA CAM V hyperMILL
Ustvarjanje vizualno privlačnega modela je zahtevalo vrhunsko programiranje. Strokovnjak za hyperMILL, Jakob Nordmann, pojasnjuje: “Za področja s posebnimi detajli, kot so usta, rep in gube okoli sklepov, smo ustvarili dodatne površine, ki jih je mogoče kombinirati z mrežo STL v hyperMILL.” Za ta namen je Nordmann uporabil hyperCAD-S, ki predstavlja “CAD za CAM” sistem, ki ga je posebej zasnovalo podjetje Open Mind Technologies, da bi izpolnilo vse potrebe programerjev.
Ker je omejen prostor zahteval različne nagibe orodja, se je osredotočil na ohranjanje točnega razmika med črtami in prehode brez vidnih vrzeli. Nordmann razkriva: “To mi je omogočilo, da sem določil celotno pot orodja in ga razdelil na odseke, kar je nato omogočilo urejanje v različnih nagibih z različnimi orodji. To mi je prihranilo veliko časa.” Enako nujen pred dejansko obdelavo je bil virtualni obdelovalni center. hyperMILL Virtual Machining je varna rešitev za NC simulacijo, kjer premiki virtualnega stroja v celoti posnemajo dejanske premike in zagotavljajo zanesljivo zaznavanje trkov.
Ekipa je potrebovala približno tri intenzivne tedne, da je dokončala prv kip panterja. Slednji bo stal tudi v tunelu med garderobo in dvorani, tako da bodo imeli igralci vedno visoko motivacijo, ko stopijo na led.